ایران سبز
ایران سبز

ایران سبز

به گفته نیویورک تایمز...

روزنامه آمریکایی نیویورک تایمز تلاش های غرب و رسانه های غربی برای کارشکنی در اوضاع داخلی ایران را بی فایده خواند و تاکید کرد که تصور اینکه جمهوری اسلامی از درون منفجر شود تصور اشتباهی است.
این روزنامه آمریکایی در سرمقاله خود در واکنش .... 

 

بقیه در ادامه مطلب ........

روزنامه آمریکایی نیویورک تایمز تلاش های غرب و رسانه های غربی برای کارشکنی در اوضاع داخلی ایران را بی فایده خواند و تاکید کرد که تصور اینکه جمهوری اسلامی از درون منفجر شود تصور اشتباهی است.
این روزنامه آمریکایی در سرمقاله خود در واکنش به کم نشان دادن تعداد راهپیمایان حماسه تاریخی 9 دی ماه نوشت: اکثریت جامعه ایران از معترضان ناراحت هستند. راهپیمایی بسیار بزرگ ایرانی ها در روز چهارشنبه حمایت از جمهوری اسلامی بود.
به گزارش فارس، نیویورک تایمز با اشاره به تلاش های غرب در رسانه های غربی برای سوءاستفاده از تحولات داخلی ایران تصریح کرد: تصور اینکه جمهوری اسلامی از درون منفجر شود تصور اشتباهی است و باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا از آن برای سرپوش گذاشتن بر شکست خود محقق ساختن وعده هایی که در خصوص تعامل با ایران از طریق هرگونه پیشنهاد استراتژیک و جدی مطرح کرده بود بهره گرفته است.
این گزارش در ادامه تاکید کرد: حتی فرض احتمال وقوع انقلابی دیگر در ایران فرضی اشتباه است چرا که در سال 57 هرکسی می دانست که چه کسی انقلاب را رهبری می کند و آن شخصی نبود جز آیت الله خمینی که با وجود اینکه در پاریس در تبعید به سر می برد قادر بود به راحتی و تنها با فرستادن یک نوار کاست ضبط شده به داخل ایران جمعیت عظیمی را در این کشور بسیج کند.
نیویورک تایمز افزود: پس از خروج شاه از ایران نیز آیت الله خمینی با یک پیش نویس قانون اساسی برای نظم نوین سیاسی وارد ایران شد که در نتیجه آن ساختار اساسی جمهوری اسلامی نیز با سرعتی چشمگیر برقرار شد.
این نشریه آمریکایی در ادامه سرمقاله خود با مطرح کردن این سوال که «جنبش کنونی مخالفان در ایران فراتر از ابراز نارضایتی سازمان دهی نشده چه خواسته دیگری دارد»؟ تاکید کرد: این جنبش دیگر از کاندیدا شدن موسوی برای انتخابات ریاست جمهوری حمایت نمی کند؛ موسوی شخصا برنامه خود را مجددا «آشتی ملی» تعریف کرده است. در این میان برخی از معترضان به نظر می رسد که می خواهند آزادی های شخصی و همچنین تعامل خود را با دیگر کشورهای جهان افزایش دهند، اما هیچ برنامه جامعی ندارند. آن دسته از افرادی که پوشش های خبری قابل توجه غرب را دریافت کرده اند به مطرح کردن درخواست ها برای جایگزینی جمهوری اسلامی با جمهوری ایرانی و به ظاهر سکولار اقدام کرده اند، اما نتایج نظرسنجی دانشگاه مریلند پس از انتخابات و واکنش عمومی به اعتراضات روز عاشورا در ایران نشان می دهد که اکثریت مردم ایران اگر این ایده ها ]برای جایگزین کردن جمهوری اسلامی با جمهوری ایرانی[ را رد نکنند، تحت تاثیر آن نیز قرار نگرفته اند.
از سوی دیگر؛ رجب صفراف مدیر پایگاه خبری روسیه نیوز اغتشاشات جمعی اندک در ایران را سوژه طراحی شده غرب دانست و تاکید کرد: اوضاع واقعی ایران با آنچه در رسانه های غربی بازتاب داده می شود تفاوت دارد و نظام اسلامی در این کشور قدرتمند بوده و هیچ نیرویی نمی تواند خللی به آن وارد کند.
حرکت جنبش به اصلاح سبز
در مسیر ضد انقلاب
در همین حال، لس آنجلس تایمز دیگر روزنامه آمریکایی در گزارشی با اشاره به بیانیه های اخیر مخالفان در ایران نوشت که جنبش به اصطلاح سبز ایران در مسیر ضدانقلاب حرکت می کند.
«لس آنجلس تایمز» در گزارشی به قلم «رابین رایت» نوشت: گروه های معترض علیه حکومت فعلی آشکار کردند که آنها به دنبال یک حکومت جدید در ایران هستند.
در این گزارش آمده است: جنبش به اصطلاح سبز ایران هنوز ضد انقلاب نیست، اما تحولات اخیر نشان می دهد که این جنبش در این راستا حرکت می کند.
این روزنامه در ادامه به بیانیه مخالفان از جمله بیانیه اخیر «میرحسین موسوی» اشاره کرده و نوشت: روی هم رفته، این بیانیه ها نشان می دهند که این جنبش در ازای چیزی کمتر از یک تغییر افراطی و اساسی راضی نخواهد شد.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.