ایران سبز
ایران سبز

ایران سبز

ستارگان ذهن کودکان ما.....

 لابی صهیونیسم در هالیوود،در عرصه تولید فیلم های کودکان تا کنون بسیار مؤثر و فعال عمل کرده است. امروز در سراسر دنیا «والت دیزنی» نامی آشناست ....

به ادامه مطلب بروید.... 

و بیشتر ما شخصیت های کارتونی والت دیزنی را به خوبی می شناسیم. بدنیست بدانیم اولین شخصیت مشهور آثار والت دیزنی «میکی ماوس» نمادی از همان یهودی سرگردان است که مدام از سوی رقیبان قویتر تهدید می شود و او صرفاً با اتکا به زیرکی و چالاکی خویش، بر تمامی دشمنان فایق می آید. امروز هم تداوم این شخصیت کارتونی را در انیمیشن «تام و جری» می توان مشاهده کرد. مورد دیگر،شخصیت های کارتونی مطرود و گوشه گیری هستند که بدلیل زشت رویی توسط دیگران تحقیر می شوند.ولی در نهایت این ناتوانی و زشتی با توانایی و زیبایی جایگزین می گردد و آنها به تمامی مشکلات غلبه می کنند و غبطه رقیبان را برمی انگیزند. انیمیشن «جوجه اردک زشت» و «دامبو،فیل پرنده» در زمره این گروه از آثارند.در مورد اخیر مادر دامبو که شب کلاه مخصوص یهودیان را بر سر دارد، به جرم دفاع از فرزندش در اسارت به سر میبرد(!!!) و خود دامبو هم طی عملیاتی در سیرک پرچمی را که به پرچم اشغالگر قدس بی شباهت نیست به اهتزاز در می آورد.  

 

 

برخی از آثار انیمیشن نیز محملی برای پیام های سیاسی هستند. مثلاً در کارتون «شیرشاه» ردپای نزاع دو ابر قدرت طی سالهای جنگ سرد و آشتی مجدد نسل های آتی بعد از فروپاشی نظام کمونیستی در شوروی سابق به وضوح مشهود است. همین نگره صهیونیسم حاکم بر آثار والت دیزنی بعضاً به تولید انیمیشن های تاریخی در خصوص زندگی انبیای الهی منجر شده ‌‌‌که به نظر می رسد این آثار مخصوص مخاطب مسلمان و عرب است(!!!). جالب است که در تمامی این آثار بر اساس قصص تورات، روایات تحریف شده ای از زندگی انبیای اولوالعزم ارائه شده است. و جالبتر آنکه در برخی از این آثار شخصیت های اصلی انیمیشن با صدای مشهورترین ستارگان سینما سخن می گویند. مثلاً در انیمیشن «پرنس مصر» ، که روایتگر زندگی حضرت موسی علیه السلام است، «وال کیلمر» به جای موسی علیه السلام، «میشله فایفر» به جای همسر و «ساندرا بولاک» به جای خواهر او صحبت می کنند.همچنین در تیتراژ پایانی این انیمیشن پر هزینه اسامی مشهور دیگری از بازیگران یهودی هالیوود می توان دید که صدای آنها برای بسیاری از تماشاگران غربی خاطره انگیز و آشناست.

 

علاوه بر انیمیشن در عرصه فیلم کودک نیز هالیوود از تعدی صهیونیست ها مصون نمانده و کلیشه های خاصی در قالب فیلم کودکان، طی چند دهه اخیر مداوم تکرار شده اند. مثلا کلیشه کودک محروم مانده از میراث اجدادی یا جدا افتاده از آغوش گرم مادر که هریک به نوعی تداعی گر یهودی مظلوم(!!!) و دور مانده از سرزمین مادری خویش اند. داستان «سیندرلا» مثال خوبی برای این کلیشه نخ نما و تکراری است.یا کلیشه کودک شیطانی که با زیرکی با دشمنانی که قصد تجاوز به خانه و کاشانه او را دارند فایق می آید.مجموعه طنز «تنها در خانه» بر اساس همین کلیشه پدید آمده و با نگاهی ساده به مضامین آن، ردپای چهار جنگ اعراب و اسرائیل و شکست اعراب در هر چهار جنگ را می توان دید.*

 

با این موارد ذکر شده که حتی مشتی از خروار نیز نیست؛ باید پی برده باشیم که چرا جوانانی به سن و سال ما گوش شنیدن حرف حق را ندارند. زمانی که قرار بود چشممان آیات الهی را ببیند و گوشمان آیه و حدیث را بشنود، زندگیمان پر بود از عروسک های موطلایی و کارتون های تام و جری. همان زمان بود که غرب و یهود برای اسارت ما دام پهن کرده بودند. حال این را می گذاریم به حساب بی تجربگی صدا و سیما و وزارت ارشاد آن زمان. حالا که دیگر خدا را شکر کشور ما پر است از روشنفکران و منتقدین و دانشمندان؛ چرا هنوز به همان رویه ادامه می دهیم؟ آیا کشور ما استعداد و سرمایه ندارد؟ تا کی باید ذهن کودکان ما لعبتکی در دست صهیونیسم باشد؟ بیدار شویم. آگاه باشیم تا زمانی که از شبکه های تلویزیونی کشور اسلامیمان «تام و جری» پخش می شود، تا زمانی ابر مرد اذهان کودکانمان «اکشن من» است، تا زمانی که زن قهرمان زندگی دخترمان «شیگو» است، ما به جایی نخواهیم رسید. و باید تا زمان پخش این نوع برنامه ها از کانالهای صدا و سیما و اجازه فروش و پخش کارتونها و فیلمهای هالیوودی کودکان ؛ تلویزیون را بمبی ساعتی در خانیمان بدانیم که هر لحظه امکان انفجار آن و فروپاشی بنیان افکار فرزندمان وجود دارد.

 

* «سینما و صهیونیزم.مجید شاه حسینی»، با تصرف.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.