ایران سبز
ایران سبز

ایران سبز

چرا بی‌بی‌سی فارسی نام زهرا کاظمی را سانسور کرد؟

 

بی‌بی‌سی فارسی (رسانه رژیم سلطنتی انگلیس) که ادعا می‌کند حامی مردم ایران است از پوشش اخبار مربوط به ضرب‌وشتم دانشجوی ایرانی در انگلیس عاجز مانده است.

"جستجوی شما نتیجه‌ای نداشت "، این جمله‌، جمله‌ای است که پس از جستجوی نام "زهرا کاظمی " در سایت بی‌بی‌سی فارسی با آن مواجه می‌شویم.


، "زهرا کاظمی صالح "، دانشجوی ایرانی شاغل به تحصیل در لندن است که طی هفته گذشته مورد ضرب و شتم چهار دختر جوان انگلیسی قرار گرفت.
زهرا کاظمی عضو انجمن اسلامی دانشجویان در حالی که مسیر روزانه خود از محل تحصیل به منزلش در انگلیس را طی می‌کرد، مورد حمله چهار دختر جوان انگلیسی برای برداشتن حجاب از سرش قرار گرفت و به شدت مجروح شد.
ضاربین وقتی با مقاومت این دانشجوی محجبه ایرانی در حفظ حجابش مواجه شدند، در انظار عمومی و در خیابانی اصلی شهر لندن، اقدام به ضرب و شتم وی کرده و پس از وارد آوردن جراحات شدید به این دانشجوی ایرانی، صحنه را ترک کردند.
سوال اینجاست که چرا سایت بی‌بی‌سی فارسی که خود را حامی مردم ایران می‌داند در مقابل این اقدام وحشیانه سکوت اختیار کرده؟
چرا در قسمت "بخش ویژه "، "نوبت شما " و یا چرا در بخش‌های مختلف گزارش‌های تلویزیونی این سایت چون "کلیک "، "پرگار "، "امروزی‌ها "، "به عبارت دیگر " و ... به این موضوع اشاره‌ای نشده و نمی‌شود؟!
چرا در صفحه نوبت شمای رسانه دولتی کشور انگلیس سوالی تحت عنوان " ضرب و شتم دانشجوی ایرانی در انگلیس و مخالفت‌ با آزادی عقیده؛‌ نظر شما " قرار نمی‌گیرد؟
رسانه‌ای که در اتفاقات مختلف سعی می‌کند خود را "بی‌طرف " جلوه دهد و با مخلوط کردن اخبار درست و نادرست به اهداف سیاسی خود دست یابد، چرا باید درباره اتفاقاتی که به قول معروف "بیخ گوش " آنها رخ می‌دهد سکوت اختیار کند؟ خبرنگاران آزاد! و بی‌طرف بی‌بی‌سی فارسی کجا هستند تا از این موضوع گزارش تهیه کنند؟ سایت بی‌بی‌سی فارسی که در دوران پس از انتخابات با دامن زدن به اغتشاشات و ناامنی‌ها در کشورمان خود را حامی مردم معرفی می‌کرد، چگونه این بار در حمایت از دانشجوی غریب ایرانی عاجز مانده است؟
به نظر می‌رسد ادعای آزادی بیان و اندیشه انگلیس در برخورد با این دانشجوی ایرانی و ادعای آزادی بیان و اندیشه رسانه انگلیس در پوشش این خبر رنگ باخته است؛ البته پاسخ این همه سوال بسیار واضح و روشن است، رسانه‌ای که بودجه خود را از کشور انگلیس تامین می‌کند و خبرنگاری که حقوق خود را ماه به ماه از این کشور دریافت می‌کند چگونه می‌تواند از حقوق دانشجوی دختر ایرانی که در مقابل چشمان نیروهای امنیتی انگلیس کتک خورد را مطالبه کند؟ برخورد وحشیانه‌ای که در هیچ هنجار،‌ دین، مذهب و آئینی نمی‌گنجد.
حسن مسلمی نائینی مدیر کل بورس و امور دانشجویان خارج وزارت علوم، تحقیقات و فن‌آوری در این باره با بیان اینکه موضوع تعرض به حریم خصوصی دانشجوی ایرانی در انگلیس از سوی هر انسان آزادی‌خواهی محکوم است، می‌گوید: علی‌رغم اینکه خانواده‌های مسلمان زیادی در کشور انگلیس زندگی و با رعایت کامل حجاب اسلامی در این کشور رفت‌و‌آمد می‌کنند جای سؤال است که چرا با یک دانشجوی ایرانی این‌چنین برخورد ناشایستی صورت گرفته است.
مدیر کل بورس و امور دانشجویان خارج همچنین می‌افزاید: مسئولان و دولتمردان کشور انگلیس باید نسبت به این حرکت ناشایست و ظالمانه برخورد جدی صورت دهند و متعارضین مورد بازخواست و محاکمه قرار بگیرند.

نظرات 3 + ارسال نظر
یه بسیجی عاشق رنگ سبز چهارشنبه 31 فروردین‌ماه سال 1390 ساعت 14:02 http://www.jaras2.blogsky.com

برادر انگار فراموش کردید که همین بی بی سی بود که شاه فقید رو از قدرت پایین کشید
بی بی سی یار غار شماست
بی بی سی درباره ی چهارشنبه سوری و تظاهراتی که شکل گرفت هیچی نگفت فقط گفت ... نفر زخمی شدند

البته خوب اینها انگلیسی هستند
ذاتشون کثیفه

سلام داداش گلم .واسم خیلی جالب بدونم که چرا شما شدی حامی بی بی سی . حس تخیلت هم که خداییش خوب کار میکنه .بهر حال اجرت با حضرت فاطمه زهرا س

[ بدون نام ] جمعه 2 اردیبهشت‌ماه سال 1390 ساعت 21:45 http://myimmortal.iranblog.com/

سلام دوست من واقعا متاسفم واسه ی انگلیسیای کثیف هر شخصی با هر رفتار و خطی نظرش واسه خودش مهمه اینا فقط گیرن به ایران و ایرانی و به ظاهر حامی حقوق بشر هستن ولی به شدت با اسلام مخالفن معلومه وقتی نمی تونن کاری کنن به خشونت رو میارن

خوشحالم از حضور گرمتون

مهسا شنبه 3 اردیبهشت‌ماه سال 1390 ساعت 11:59 http://deleasemooni.blogsky.com

این شبکه ها هیچ وقت دلشون برای ملت ایران نسوخته که حقایق رو نشون بدن...
انگلیسی ها هم چون دیگه کار دیگه ای نمیتونن بکنن این کارارو میکنن و فقط ضعف خودشون رو نشون میدن

بصیرت ...اجرتون با حضرت فاطمه زهراس

امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.