ایران سبز
ایران سبز

ایران سبز

سوال

www.toppatogh.com | بی حجابی یا بد حجابی در تهران ؟! 

 

 زنی بسیار بد حجاب با ظاهری نامناسب همرا با شوهر خود در  پیاده رو هستند، شما چه کاری انجام می دهید؟

الف)چیکار به مردم دارم. هر کسی رو تو قبر خودوش میذارن

ب) سرم را می اندازم پایین و ازکنارشان میگذرم و تو دلم میگم امان از بدحجابی

ج) میروم روبرویشان و میگویم خانم حجابتونو درست کنید.

د) با خودم میگم یه دست که صدا نداره فوقش بگم. اگه بهشون بربخوره چی! اگه داد بیداد کنه چی!اگه...

ه) به شوهرش میگم: آقا میشه چند لحظه وقتتون رو بگیرم. بعدش میارمش این طرفتر بهش میگم: از دور که میومدم دیدم آقایون خیره خیره به همسر شما نگاه میکنن، دیدم صحنه جالبی نیست، گفتم شاید بهتر باشه بهتون بگم.

 نظر شما کدوم گرینه هستش  ؟؟؟؟

(تا می گوییم نهی از منکر، فورا درذهن مجسم می شود که اگر یک نفر در خیابان رفتار و لباسش خوب نبود، یکی باید بیاید و او را نهی از منکر کند; فقط این نیست. این جز دهم است. نهی از منکر در همه زمینه های مهم وجود دارد

  مثلا کارهایی که افراد توانادستشان می رسد و انجام می دهند; همین سو استفاده از منابع عمومی; همین رفیق بازی در مسائل عمومی کشور، در باب واردات، در باب شرکتها و در باب استفاده از منابع تولیدی و غیره/بیانات مقام معظم رهبری)

نظرات 10 + ارسال نظر
مهسا یکشنبه 1 آبان‌ماه سال 1390 ساعت 11:35 http://fekreajib.blogsky.com

سلام...خیلی جالب بود...البته من خیلی به این موضوع ها فکر میکنم وقتی بیرون هستم در حقیقت خیلی فکر میکنم در تنهایی خودم در بین جامعه ...جزئی نگرم و ریزبین ...من بدون اینکه گزینه هار بخونم
کا رهمیشگی خودم بیادم اومد
وقتی تنها هستم در بیرون معمولا ْ به خانمی به اون وضعیت نگاهی تو عمق چشماش میندازم نمیچه خنده ای میندازم و مغرورانه از کنارش رد میشم... ولی خوب وقتی همسرش کنارش باشه نه ...معمولا ْ نگاهم به زمین میدوزم ...چون وقتی همسرش حرفی نمیزنه نهی از منکر بی فایدس..شرمنده طولانی شد

فاطمه یکشنبه 1 آبان‌ماه سال 1390 ساعت 12:53 http://ro0oz.blogsky.com

سلام
مرسی از راهنماییتون

همیشه وقتی این جور تیپارو دیدم از خجالت نگاهشون نکردم...
امر به معروف یه چیز پیش پا افتاده نیست که هر کس خواست بتونه این کار رو بکنه..شرایط داره.

شرط اصلی اینه که صلاحیت امر رو داشته باشی...(نمیدونم شایدم طرز فکر من اشتباهه ولی تا حالا جرات ندادم که به اینجور افراد چیزی بگم نه به خاطر ترس...چون تو دوستای خودمم این نمونه ها رو میبینم..)

واقعا نمیدونم رفتار درست کدومه

امیدوارم به نتیجه درست برسید که بتونید تصمیم گیری کنید چون این خیلی مهمه

گلهای ایرانی یکشنبه 1 آبان‌ماه سال 1390 ساعت 14:25 http://VADY213.PERSIANBLOG.IR

سلام علیکم
نظرسنجی وبلاگتان جالبه
به نظر من امربه معروف و نهی از منکر امری واجب است
وهرشخصی وظیفه داره انجام بده
نظر من به گزینه ج نزدیک تراست ولی با تندی کار درست نمیشه
باید باخوش رویی تذکر بدهیم
اگرهم بشون برخورد یا بی اعتنایی کردند بالاخره ما وظیفه ی خودمون رو انجام دادیم و از این به بعد وظیفه ی اون شخص هست که عمل کند
خداوند انشاالله همه را یاری کند
التماس دعا
یاعلی

یا علی

میلاد یکشنبه 1 آبان‌ماه سال 1390 ساعت 18:30 http://www.palestine-savior.blogsky.com

سلام برادر
اجرت با امام زمان
به وبلاگ ما سر زده و درخواست لینک داده بودید.
با افتخار لینک شدم.
شما هم ما رو با همون اسم سلاح من ، قلم من لینک کنید.

به امید ظهورش ...

به امید

زینب یکشنبه 1 آبان‌ماه سال 1390 ساعت 19:25 http://salari64.blogfa.com

با سلام
به نظر من ما باید دنبال ریشه ی این مسئله باشیم و امر به معروف و نهی از منکر تنها در مورد مسئله ی حجاب نباشه و داریم چه بسیار مقدس نماهایی که خیلی راحت اموال بیت المال رو حیف و میل میکنن و کسی هم صداش در نمیاد

موافقم البته خیلی ها صداشون دراومده !نمیشنوید؟

یک فنجان فکر یکشنبه 1 آبان‌ماه سال 1390 ساعت 23:32 http://yekfenjanfekr.blogfa.com

به نام خدا
به نظرم برای امر به معروف گزینه اخر قشنگ تره
خدا عاقبت هممون رو ختم بخیر کنه
در ضمن عکسی که برای پست استفاده کردید اصلا مناسب نیست و از شما توقع نمیرفت

می بخشین اصلاح میکنم

فاطمه دوشنبه 2 آبان‌ماه سال 1390 ساعت 08:49 http://ro0oz.blogsky.com

سلام
آقا هر کاری کردیم این لوگو درجای خودش قرار بگیره نشد...مبتدیم دیگه

باز هم سعی میکنیم..انشاالله درست میشه (وقتی پیر شدم)

من با نظر گلهای ایرانی مخالفم
یه جورایی نمیشه
یه واقعیت(تو مجلس خانوم فاطمه زهرا بودیم.بحث حجاب شد..یه خانومه تعریف میکرد..می گفت یه خانومه بی حجابی سرقبر شهدا ایستاده بود و داشت فاتحه میخوند...یه حاج آقایی رفت و به خانومه گفت..شما که دارید سرقبر شهدا فاتحه میخونید با این حجاب..شهدا خجالت میکشند...خانومم نه گذاشت و برداشت رفته بود به شوهرش گفته بودو شوهرش اومد یقه اون حاج آقا رو گرفته بود و گفته بود زن منه دوست دارم اینجوری بگرده)
این امر ..وقتی شوهرشبخواد که این زن ایجوری باشه تکیف چیه؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

ما مکلف به تکلیفیم فقط همین
مابقی دیگه بر عهده ما نیست .ما فقط باید تکلیف رو انجام بدیم

خ.دی چهارشنبه 4 آبان‌ماه سال 1390 ساعت 14:09

از ظاهر قضیه پیداست که جنابعالی فضول تشریف دارید . از کجا معلوم حیاط خانه اشان نیست و شما از پشت بام منزلتان که احتمالا" همسایه شماست عکس نگرفته باشید. در مورد حاج آقا سر قبر نیز حتما" ایشان هم با امام زمان ارتباط دارد که از عالم غیب میگوید . در ضمن مگر در آن دنیا جز لذات حوری و قلمان چیزی دگر هست؟ یا شرابهای طهور که از نهر ها روان خواهند شد مگر به عشق نسیه آنها نیست؟؟؟؟

ممنون ار لطفتون
کاش حداقل خودتونو معرفی میکردد.

نیلوفر پنج‌شنبه 5 آبان‌ماه سال 1390 ساعت 06:31 http://nilofar20.mihanblog.com/

سلام اقای روح الامین .خیلی سخته تصمیم گیری در این مورد.دیگه چیزی بنام امر به معروف ونهی از منکر توی جامعه نداریم.شوهری که خانمش را اینطوری بیرون میاورد از ان زن کمتر است وزنی که خودش میخواهد اینطور به بازار برود مشکلاتی دارد وکمبودهایش را در خانه اینطور میخواهد جبران کند ونمیداند که وقتی او اینطورامد شوهرش نیز چشم به زنهای دیگر دارد واخرش نیز این زن را نمی پسندد.در مورد امر به معروف هم بگویم وقتی این زنهای اینطوری رو میبینم فقط چشم بهشان میدوزم وزیر لب میگویم تا بفهمد اشتباه امده است.ولی مردهای اینطوری هوس باز هستند چون زنشان مهم نیست چطور بیرون بیاید..این قسمت را توی وبم میگذارم اقای روح الامین

دورد بر شما .صاحب اختیارید

سوار بی اسب پنج‌شنبه 5 آبان‌ماه سال 1390 ساعت 22:35 http://serina.blogsky.com

مطمئنا گزینه آخر ایده آل ترین حالت ممکنه هستش،اما نهی از منکر هم مثه تمام واجبات اصولی داره،با این تفاوت ک انجام اون در حالی ک ب قوانینش جاهل باشن،ن تنها اثر مثبت نداره بلکه اثر منفی هم داره
شاید یکی از دلایل جبهه گیری های خشن و بی منطق عاملان گناه درمقابل ناهیان منکر،همین رعایت نشدن دستورات ظریف الام باشه

دورد بر شما

امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.