ایران سبز
ایران سبز

ایران سبز

جدایی نادر از سیمین یا ...

برخی معتقدند که نباید موضوع را سیاسی نمود، اما اولین مسئله این است که اگر امریکا نگرشی سیاسی نسبت به این فیلم ندارد چرا خانم ویکتوریا نولند سخنگوی وزارت امور خارجه امریکا  به اصغر فرهادی بطور رسمی تبریک می گوید!؟ چه ارتباطی میان وزارت امور خارجه امریکا، نهادی صرفا سیاسی با سینماست!؟(اختصاصی)

http://dl.funiha.com/images/66004318492787806542.jpg

در هشتاد و چهارمین دوره مراسم اسکار  فیلم "جدائی نادر از سیمین" به کارگردانی آقای  اصغر فرهادی  جایزه اسکار بهترین فیلم خارجی زبان را دریافت کرد
برخی از همان ابتدا به این فیلم نقدهای متعددی وارد می ساختند و آنرا را زیر سوال می برده و می برند. برخی نیز از اینکه این فیلم تا این حد پرفروش بوده و توانسته است جایزه ای  بین المللی را از آن خود کند به خود می بالند و اعلام می دارند که این فیلم توانست نام ایران را در صحنه بین المللی بیشتر از پیش مطرح نماید. اما واقعیت کجاست !؟ بررسی چند نکته نیاز به بررسی دارد :

1- برخی معتقدند که نباید موضوع را سیاسی نمود، اما اولین مسئله این است که اگر امریکا نگرشی سیاسی نسبت به این فیلم ندارد چرا خانم ویکتوریا نولند سخنگوی وزارت امور خارجه امریکا  به اصغر فرهادی بطور رسمی تبریک می گوید!؟ چه ارتباطی میان وزارت امور خارجه امریکا، نهادی صرفا سیاسی با سینماست!؟

2- نگاهمان را قرآنی کنیم. مگر نه اینکه کتاب الله و عترتی برای هدایت بشریت هستند ؟ بیاییم برای ندرت بارمین بار هم که شده نگاهی الهی و قرآنی به این موضوع داشته باشیم:
بر همگان مبرهن و آشکار است که سینمای جهان دست مایه یهود و تحت سیطره یهودیان است. پس :

اولا : توهم رو آوردن صنعت سینمای یهودی زده به نگرشی مثبت درباره ایران اسلامی تا حد اکران این فیلم در اسرائیل و اهداء جایزه به فرهادی توسط مدونا سمبل شهوت و مبلغ کابالائیزم کاملا غلط است زیرا :


لَتَجِدَنَّ أَشَدَّ النَّاسِ عَدَاوَةً لِلَّذِینَ آمَنُوا الْیهُودَ وَالَّذِینَ أَشْرَکُوا وَلَتَجِدَنَّ أَقْرَبَهُمْ مَوَدَّةً لِلَّذِینَ آمَنُوا الَّذِینَ قَالُوا إِنَّا نَصَارَى ذَلِکَ بِأَنَّ مِنْهُمْ قِسِّیسِینَ وَرُهْبَانًا وَأَنَّهُمْ لَا یسْتَکْبِرُونَ « سوره مبارکه مائده آیه 82»


یقیناً سرسخت ترین مردم را در کینه و دشمنی نسبت به ایمان آورندگان، یهودیان و مشرکان خواهی یافت.و البته نزدیک ترینشان را در دوستی با مؤمنان، کسانی می  یابی که گفتند: ما نصرانی هستیم. این واقعیت برای آن است که گروهی از آنان کشیشان دانشمند و عابدان خدا ترس اند، و آنان [در پیروی از حق] تکبّر نمی کنند.

ثانیا : مسلما این قوم لعن شده الهی نمی توانند داوران منصفی جهت ارزیابی یک محصول فرهنگی تولید شده در ایران اسلامی باشند، ضمن آنکه اساسا این قوم فقط جهت گسترش فساد در زمین تلاش می کنند :


وَقَالَتِ الْیهُودُ یدُ اللَّهِ مَغْلُولَةٌ غُلَّتْ أَیدِیهِمْ وَلُعِنُوا بِمَا قَالُوا بَلْ یدَاهُ مَبْسُوطَتَانِ ینْفِقُ کَیفَ یشَاءُ وَلَیزِیدَنَّ کَثِیرًا مِنْهُمْ مَا أُنْزِلَ إِلَیکَ مِنْ رَبِّکَ طُغْیانًا وَکُفْرًا وَأَلْقَینَا بَینَهُمُ الْعَدَاوَةَ وَالْبَغْضَاءَ إِلَى یوْمِ الْقِیامَةِ کُلَّمَا أَوْقَدُوا نَارًا لِلْحَرْبِ أَطْفَأَهَا اللَّهُ وَیسْعَوْنَ فِی الْأَرْضِ فَسَادًا وَاللَّهُ لَا یحِبُّ الْمُفْسِدِینَ« سوره مبارکه مائده آیه 64»


و یهود گفتند: دست [قدرت] خدا [نسبت به تصرّف در امور آفرینش، تشریع قوانین و عطا کردنِ روزی] بسته است. دست هاشان بسته باد و به کیفر گفتار باطلشان بر آنان لعنت باد؛ بلکه هر دو دست خدا همواره گشوده و باز است [به هر چیز و به هر کس] هر گونه بخواهد، روزی می  دهد. و مسلماً آنچه از جانب پروردگارت به سوی تو نازل شده است، بر سرکشی و کفر بسیاری از آنان می  افزاید. و ما میان [یهود، نصاری و گروه های دیگر] آنان تا روز قیامت کینه و دشمنی انداختیم. هر زمان آتشی را برای جنگ [با اهل ایمان] افروختند خدا آن را خاموش کرد، و همواره در زمین برای فساد می  کوشند، و خدا مفسدان را دوست ندارد

پس چه موضوعی نظر یهودیان را به این فیلم معطوف داشته است!!!!؟؟

ثالثا : اگر در محال ترین حالت ممکن نیز درنظر بگیریم که سینمای بین المللی تحت سلطه یهود نیست، مشکل چند برابر می شود، زیرا دقیقا یکی دیگر از فیلمهای دیگری که در کنار فیلم اصغر فرهادی جایزه گرفت و آنجلینا جولی نیز سازنده آن بود فیلمی ضد اسلامی و در جهت تطهیر جنایات صربها در بوسنی و هرزگوین می باشد(درباره سرزمین خون و عسل مطالعه کنید). حال به این آیه از قرآن توجه فرمائید :


وَدَّ کَثِیرٌ مِنْ أَهْلِ الْکِتَابِ لَوْ یرُدُّونَکُمْ مِنْ بَعْدِ إِیمَانِکُمْ کُفَّارًا حَسَدًا مِنْ عِنْدِ أَنْفُسِهِمْ مِنْ بَعْدِ مَا تَبَینَ لَهُمُ الْحَقُّ فَاعْفُوا وَاصْفَحُوا حَتَّى یأْتِی اللَّهُ بِأَمْرِهِ إِنَّ اللَّهَ عَلَى کُلِّ شَیءٍ قَدِیرٌ«سوره مبارکه بقره آیه 109»

بسیاری از اهل کتاب پس از آنکه حق برای آنان روشن شد به سبب حسدی که از وجودشان شعله کشیده، دوست دارند که شما را پس از ایمانتان به کفر بازگردانند. هم اکنون [از ستیز و جدال با آنان] درگذرید، و [از آنان] روی بگردانید، تا خدا فرمانش را [به جنگ یا جزیه] اعلام کند؛ یقیناً خدا بر هر کاری تواناست.

آقای فرهادی عزیز در انتها یادآور می شود :


وَلَنْ تَرْضَى عَنْکَ الْیهُودُ وَلَا النَّصَارَى حَتَّى تَتَّبِعَ مِلَّتَهُمْ قُلْ إِنَّ هُدَى اللَّهِ هُوَ الْهُدَى وَلَئِنِ اتَّبَعْتَ أَهْوَاءَهُمْ بَعْدَ الَّذِی جَاءَکَ مِنَ الْعِلْمِ مَا لَکَ مِنَ اللَّهِ مِنْ وَلِی وَلَا نَصِیرٍ«سوره مبارکه بقره آیه 120»


یهود و نصاری هرگز از تو راضی نمی  شوند تا آنکه از آیینشان پیروی کنی. بگو: مسلماً هدایت خدا فقط هدایت [واقعی] است. و اگر پس از دانشی که [چون قرآن] برایت آمده از هوا و هوس های آنان پیروی کنی، از سوی خدا هیچ سرپرست و یاوری برای تو نخواهد بود

یا أَیهَا الَّذِینَ آمَنُوا لَا تَتَّخِذُوا الْیهُودَ وَالنَّصَارَى أَوْلِیاءَ بَعْضُهُمْ أَوْلِیاءُ بَعْضٍ وَمَنْ یتَوَلَّهُمْ مِنْکُمْ فَإِنَّهُ مِنْهُمْ إِنَّ اللَّهَ لَا یهْدِی الْقَوْمَ الظَّالِمِینَ«سوره مبارکه مائده آیه51»


ای اهل ایمان! یهود و نصاری را سرپرستان و دوستان خود مگیرید، آنان سرپرستان و دوستان یکدیگرند [و تنها به روابط میان خود وفا دارند]. و هر کس از شما، یهود و نصاری را سرپرست و دوست خود گیرد از زمره آنان است؛ بی تردید خدا گروه ستمکار را هدایت نمی  کند.

نظرات 3 + ارسال نظر
مرضیه چهارشنبه 17 اسفند‌ماه سال 1390 ساعت 00:58 http://shab-e-barani.blogsky.com

سلام آقا روح الامین

خدا خودش بارها تاکید کرده : ان کنتم تعقلون... ان کنتم تعلمون...

اما کو گوش شنوا؟. گاهی توی وب هایی که می بینم چه جوووووووووری از این اصغر آقا تشکر کردن و بهش تبریک گفتن آتیش می گیرم! جوونم اینقدر بی بصیرت و سطحی می شه؟!

علمی و قشنگ با قضیه برخورد کردی.

قلمت روون
موفق باشی

بزرگوارید
یا حق

نگار چهارشنبه 17 اسفند‌ماه سال 1390 ساعت 19:16 http://Bir-bakhish.blogfa.com

سلام
چه زیبا حق مطلب را ادا کرده اید....واقعا لذت بردم
از همان وقتی که این فیلم اسکار گرفت نگرانی بر دل من نشست....
دلیلش هم حرف امام بود: وقتی امریکا تشویقتان کرد بدانید که یک جای کار شما اشکال دارد
ونکات قابل سو استفاده ای که در این فیلم دیدم
چند بار خواستم در وبلاگ نقدی بر این فیلم بنویسم اما تجربه مباحثه ای که بار ها با برخی از طرفداران این فیلم داشتم منصرفم کرد....
واقعا هر چقدر دلیل و مدرک می اورم باز هم می گویند تو از هنر سر در نمی آوری و....
اللهم الجعل عواقب امورنا خیرا.....

tanha یکشنبه 21 اسفند‌ماه سال 1390 ساعت 16:59 http://hamide2012.mihanblog.com

سلام
باید منو ببخشید که دیر به دیر به وبلاگتون سر میزنم منم یه دانشجوام مثل خودتون دانشجوها هم که خودتون باید خوب بشناسید یه سر دارن و هزار سودا اما همیشه دورادور به یادتون هستم و از اینکه دوستان وبلاگی مثل شما که با وجود بی وفایی من بازم به وبلاگم سر میزنند خوشحالم شما هم وبلاگ قشنگی دارید و امیدوارم روزهای پر از موفقیت در پیش رو داشته باشید
به امید آینده ای بهتر و روزهای قشنگتر

امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.