ایران سبز
ایران سبز

ایران سبز

نامه یک دانشجو به ...

 

آقای اصغر فرهادی شما که «جدایی نادر از سیمین» را ساختید و اسکار هم گرفتید ،مبارک تان باشد!ولی من هم چند کلمه ای با شما حرف دارم برادر اصغر!اینجا بعضی ها می گویند شما به قصد اعتراض و دشمنی با آرمانهای ملت این فیلم را ساخته اید و برخی هم می گویند شما بهترین فیلم سینما ایران را ساخته اید. ولی من با این حرفها کاری ندارم .با اینکه فیلم شما،من و ملت من را دروغگو می خواند و تنها راه رهایی را مهاجرت به خارج می داند، با اینکه در ذهن شما چادر زیبای ما که از پاکترین گوهر آفرینش یعنی مادرمان زهرا(س) به ما به ارث رسیده، گره خورده با فقر و بی فرهنگی، خشونت و بدبختی، با اینکه بازیگران فیلم شما در مصاحبه با رسانه های بیگانه به عدم امکان پخش صحنه های مبتذل در سینمای ایران اعتراض می کنند و با اینکه آقای شمقدری با شوق فراوانی فیلم شما را تحسین می کند،هیچ کاری ندارم،فقط می خواهم برایتان بنویسم وقتی که ایران نبودید اینجا چه گذشت!! وقتی شما به عنوان یک مرد مسلمان دستان نا محرم آنجلینا جولی را با افتخار و با لبخند می فشردی  

 

اینجا پسری به نام علیرضا روشن یتیم شد و زنی با صلابت اعلام کرد که به همسر شهیدش می بالد!وقتی شما قند در دل تان آب می شد که قرار است جایزه اسکار بگیرید ما اینجا با چفیه های مشکی به بدرقه شهیدان مان رفتیم . برادر اصغر،ببخشید یادم رفت که شما دیگر برادر ما نیستید !همانهایی که به شما اسکار دادند علیرضای ما را هم یتیم کردند.با خودتان فکر کرده اید که چرا فیلم تان مورد توجه غرب قرار گرفته است؟به نظرتان اگر فیلمی از نکات مثبت جامعه ایرانی می ساختید با کیفیت بالا،باز هم به شما اسکار می دادند؟ آقای فرهادی مگر شما فرزند این خاک نبودید ؟مگر برای این ملت فیلم نساختید؟پس چه شد که زبان به تشکر از مایکل بارکر گوشودید و فراموش کردید همت،باقری و باکری را! نکند اینها را نمی شناسید؟ ما هم به سبک خودمان فیلم، هنر و جشنواره را می فهمیم ولی بی تعارف می گویم که «گول »خوردید و ارزان فروختید!شما با آنجلینا جولی دست حرام دادید و ما اینجا با فرشتگانی به نام شهید دست بیعت دادیم و افسوس که دیگر وقتی برای جبران ضررتان نیست...

نظرات 12 + ارسال نظر
پرستو یکشنبه 21 اسفند‌ماه سال 1390 ساعت 13:46 http://www.parastohadi.blogsky.com

ممنون که نظر دادی ولی داره اشتباه فک میکنه بخدا من بهش خیلی اهمیت میدم

نگار یکشنبه 21 اسفند‌ماه سال 1390 ساعت 13:46 http://Bir-bakhish.blogfa.com

یاد حرف شهید آوینی افتادم که می گه:
بنده مخالف شرکت در جشنواره های جهانی و دعوت از منتقدان بین المللی نیستم،
اما مخالف آن هستم که به ارزیابی جشنواره‌ها و داوری منتقدان بین المللی ایمان بیاوریم.
سینمای ایران باید در جهت دستیابی به یک هویت مستقل حرکت کند و خود را در آینه صیقلی وجود مردم ببیند،
نه در سراب روشنفکری و روشنفکرنمایی …

مرضیه دوشنبه 22 اسفند‌ماه سال 1390 ساعت 18:53 http://shab-e-barani.blogsky.com

سلام

گفته بودید می خواید برید زیارت اصلا فکر نمی کردم که دیگه تا بعد از عید آپ کنید

خیلی قشنگ بود اما کاش اونی که باید بشنونه می شنوید (می شنید)

(گوشودید)!!!

موفق باشی.

رضوان سه‌شنبه 23 اسفند‌ماه سال 1390 ساعت 10:03 http://zemzemhhaeshytani.persianblog.ir

سلام خسته نباشید در مورد مطلب فوق چه تفاهمی پیش اومده آخه دقیقاْ قسمتهایی که من حذف کردم شما هم همونا رو حذف کردید!!!!!

[ بدون نام ] سه‌شنبه 23 اسفند‌ماه سال 1390 ساعت 14:01

چرا فکر می کنی که همونهایی که به فرهادی اسکار دادن همونها احمدی روشن رو هم کشتن.
انقدر ساده نباش عزیز دل برادر!
احمدی روشن رو خود همین آخوندها و ملاها کشتن که عوامفریبی کنن. که یه عده آدم ساده دل و کوتاه نظر فکر کنن که همه عالم و آدم با ما دشمنن و چشمشون به دنبال پیشرفتهای علمی! ماست و دانشمند های هسته ای! ما رو می کشن.
دیگه ما که می دونیم دشمن تراشی سیاست این آخوندهاست برای حفظ قدرتشون!
از شماها آدمای تحصیل کرده این جامعه تعجب می کنم که چرا گول این حرفها رو می خورین.
تو رو خدا! به همون آیینی که می پرستین قسم که یه ذره اون مخ آکبندتون رو بکار بندازید و هر چی این صدا و سیمای ملی و این بسیجی ها به خوردتون می دن رو توی مختون نکین.

سلام
خواهش میکنم یه کمی صبور باشید
ادب مرد به از دولت اوست

فاطمه چهارشنبه 24 اسفند‌ماه سال 1390 ساعت 09:45 http://ro0oz.blogsky.com

سلام...
واقعا موندم چی بگم...

ممنون از مطلب زیباتون

یونس الف چهارشنبه 24 اسفند‌ماه سال 1390 ساعت 10:57 http://takhorshid.mihanblog.com

سلام
ماشاالله
احسنت
لذت بردم
من قصد داشتم مطلبی در این مورد بنویسم ولی جان کلام را ادا کردی
با اجازه لینک کردم

مینا دوشنبه 14 فروردین‌ماه سال 1391 ساعت 23:58 http://www.tabassom-16.blogsky.com

احسنت!
حرف دلمونو زدیدید

[ بدون نام ] جمعه 18 فروردین‌ماه سال 1391 ساعت 04:14

تا اونجا که من میدونم چادر ایرانیه از کسی به ما نرسیده منم حضرت فاطمه رو دوست دارم ولی قرار نیست همه چیو به ایشون بچسبونم شما هم بهتره همه چیو قاطی نکنی به اون چیزی بچسب که بلدی فیلمو بزار به عهده کسایی که بلدن
در ضمن هر کسی عقیده خودشو داره انسان ازاده هر کاری که دوست داره بکنه
اگه امثاله باکری هم زنده بودن میزدن تو سر همین اخوندهای لعنتی از خدا بی خبر

خوب شاید اگر بودن تو سر شما هم میزدن
عفت کلام چیزه خوبیه
داداش گلم ها

بابک جمعه 18 فروردین‌ماه سال 1391 ساعت 20:42

سلام خدمت دوست عزیز من با اونی هستم که اخوندها این مرد رو شهید کردند! من همیشه با این عزیزان سر بحث داشتم اما به هیچ نتیجه ای نرسیدم چون هیچ وقت دلیل خوبی برای /ادم نمی اورند فقط سردرد برایتان می مونه ! اما یه سوال از اونی که گفته « چرا فکر می کنی که همونهایی که به فرهادی اسکار دادن همونها احمدی روشن رو هم کشتن. » اینکه
چرا فکر می کنی که همونهایی که به فرهادی اسکار دادن همونها احمدی روشن رو هم نکشتن؟

لطف کنید متنرو با دقت بخونید و سری بعد هم آدرس وبلاگتونو بدهید میخوام باهاتو بحث کنم
یا میل بدید

۰۰۰ سه‌شنبه 29 فروردین‌ماه سال 1391 ساعت 11:45

جم کنین این چرت و پرت هارو

سلام دوست عزیز ما به اذن شما پهن نکردیم که حالا با دستور شما جم کنیم
یا حق

مرجان یکشنبه 10 دی‌ماه سال 1391 ساعت 09:33

سلام عزیزم
یادت رفته
تمام مشکل ما از همین جا شروع شد که همه چی رو با هم قاطی کردیم
این ۲تا مقوله جدا از همه
ما نه با این جشنواره ها و نه با آنجلینا و امثالهم ُ شهید ها و کسایی که زحمت این ملت و می کشند رو از یاد نمی بریم
شهدا واسه ما یه جایگاه دیگه دارند
به خدا راست می گم
این حرف همه هم کلاسی های من تو دانشگاهه
اما تو رو خدا یکم انعطاف داشته باشیم
این همه سخت گیری و منفی بافی فکر نسل ما رو فقط به مقابله وا میداره
مقابله با چیزهایی که خودمون هم قبولشون داریم و هم بهشون افتخار می کنیم
اما روح جوان یکم کله شق و حساسه
همه این و می دونن
تو رو خدا اینقدر تو سینه هم واینستیم
تو هم مثل داداش من
پس داداشی باش که بتونم بهت تکیه کنم
نه داداشی که ازش بترسم و همه کارام و قائمکی انجام بدم
باشه داداشی

ممنونم از نظر قشنگتون ولی توصیه میکنم مطلب رو یه بار دیگه هم بخونید
یا حق

امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.