ایران سبز
ایران سبز

ایران سبز

غرب و اسلام

شاید یکی از سوال های شما دوستان عزیز این باشد که با توجه به تبلیغات سنگین غرب علیه مسلمانان دیدگاه مردم آمریکا و در کل غرب نسبت به مسلمان ها چیست؟ بزرگترین مرکز آمارگیری جهان یعنی موسسه آمریکایی گالوپ در اقدامی جالب تعدادی سوال در رابطه با مسلمانان طرح کرد و نظر مردم کشورهای مختلف جهان از جمله مردم کشور آمریکا را مورد ارزیابی قرار داد که در نهایت نتایج جالبی به دست آمد در این مطلب تعدادی از نتایج نهایی این نظر سنجی برای شما دوستان عزیز قرار داده شده است.

۱-آیا مسلمانان علاقه ای به خشونت دارند؟

۴۴%

۴۴ درصد آمریکایی ها فکر می کنند تمام مسلمان ها افراطی و طرفدار اتفاقات ۱۱سپتامبر هستند که این رقم بسیار بالایی است در صورتی که طبق نظر سنجی دیگری که انجام شد ۹۳درصد مسلمانان مخالف ۱۱سپتامبر بودند و تنها۷درصد آنها واقعه ی یازده سپتامبر را قابل توجیه می دانند.

۲۲%

۲۲درصد آمریکایی ها نمی خواهند با یک مسلمان همسایه باشند.در صورتی که نیمی از آمریکایی ها فکر می کنند مسلمانان ساکن این کشور حس وطن پرستانه نسبت به کشورشان یعنی آمریکا دارند.

۴%

۹۶%از مسلمانان در پاسخ به این سوال که جهاد چیست؟ اولین کلمه ای که گفته اند تلاش بوده است.تلاش برای اجرای اصول اسلامی و رسیدن رسیدن به اهداف عالی برای زندگی بهتر. و فقط چهار درصد اولین کلمه ای که گفته اند جنگ بوده است.و این در حالی است که این جنگ به معنای خشونت نیست و بیشتر شامل جنگ های دفاعی می شود.

۲۵%

۲۵درصد افراد مورد پژهش اذعان کرده اند که چیزی درباره مسلمانان نمی دانند.و همچنین۳۲درصد آمریکایی ها اعلام کردند که هیچ چیز مسلمان ها برای آنها جالب نیست و به آن علاقه ندارند.و اینجاست که کاستی تلاش ما برای تبلیغ دینمان کاملا آشکار میگردد!

آیا وضعیت زنان در جوامع اسلامی بد است؟

۵۲%

با اینکه یکی از شگردهای تبلیغات بر ضد دین اسلام سیاه نمایی و محدود نشان دادن زنان در جامعه اسلامی و به طور کلی نابرابری جنسیتی است، آمار نشان میدهد وضع زنان کشور های اسلامی بدتر از سایر نقاط دنیا نیست.به طور مثال تنها در زمینه تحصیلات عالی، ایران با داشتن۵۲%زنان دارای تحصیلات عالی رتبه ی نخست را دربین کشورهای اسلامی داراست.و به ترتیب در مصر۳۴%در عربستان صعودی۳۲%و در لبنان۳۷%زنان بین۱۸ تا ۴۰ سال دارای تحصیلات عالی هستند.

واین موضوع در حالی است که در کشوری همچون برزیل تنها ۴%زنان داری تحصیلات عالی هستند که این آمار حتی از درصدهای پایین تر تحصیلات زنان در برخی از کشورهای اسلامی یعنی مراکش(۸%)و پاکستان(۱۳%)کمتر است.

آیا زنان مسلمان محدود نیستند؟

۱۸%

زنان مسلمان علاوه بر اینکه در جامعه اسلامی محدود نیستند بلکه آزادانه و همچنین با روان آسوده تری نسبت به زنان غربی،در حال فعالیت هستند و این مزیتی است که داشتن پوشش اسلامی آن را فراهم کرده است.به طور مثال میزان اشتغال زنان در جهان اسلام،دقیقا به اندازه اشتغال زنان در کره جنوبی۳۴%است.و به غیر از این نیز اکثریت زنان مسلمان در نظرسنجی ها با ابن گذاره که ارزش های غربی به پیشرفت آنها کمک خواهد کرد کاملا مخالف هستند.و بیشترین درصد موافقان این گذاره زنان ترکیه ای با ۱۸%هستند!

آیا مسلمانان از غرب و آمریکا خوششان می آید؟

۳۶%-۶۴%

هرچه از آفریقا به سمت خاومیانه پیش برویم.میزان محبوبیت غرب کاهش می یابد!به طور مثال بیشترین پاسخ مثبت به این سوال را که آیا غربی ها به برقراری روابط مساوی علاقه دارند را مردم سیرالئون با ۶۴% و کمترین میزان را مردم ترکیه با۳۶%داده اند.

۶۸%

ویژگی هایی که مسلمانان به آمریکا نسبت داده اند به شرح زیر است:

بیرحم(۶۸%)،پیشرفته از نظر علم و تکنولوژی(۶۸%)،متجاوز(۶۶%)،مغرور(۶۵%)،و منحط از نظر اخلاقی(۶۴%)

۲۴%

این رقم بیشترین درصدی است که مردم یک کشور مسلمان تصور دارند آمریکا در کمک به دمکراسی در خورمیانه جدی است و این درصد مربوط به مردم مصر و بعد از سخنرانی اوباما در مصر است در صورتی که این عدد قبل از سفر اوباما تنها۹%بود.

توجه!

این آمار و ارقام از کتاب”چه کسی از طرف اسلام سخن می گوید”استخراج شده که نویسنده ی آن زن مسلمان آمریکایی به نام دالیا مجاهد و یکی از مشاوران باراک اوباماست.او این کتاب را از سال ۲۰۰۱تا۲۰۰۷یعنی در طول ۶ سال نوشته است. منطقا تا وقتی آمار دقیق تر و معتبر تری از این آمار ها پیدا نشود باید این رقم ها را قبول کرد به خصوص که آمارهای موجود در این کتاب کار موسسه معتبر آمریکایی گالوپ می باشد.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.